Rodzaj i miejsce terapii |
Kryteria doboru uczestników | Procedura zgłoszenia | ||
Oleśnica, Syców
TERAPIA LOGOPEDYCZNA (indywidualna i grupowa)
|
Logopeda – dzieci od 2 r.ż. do ukończenia szkoły ponad gimnazjalnej. Neurologopeda–tylko dzieci objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju na podstawie Opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka. |
|
||
Oleśnica (dla dzieci z terenu działania obu poradni) TERAPIA BIOFEEDBACK indywidualna) Trening pracy mózgu za pomocą urządzenia EEG biofeedback (komputer z czujnikami pracy mózgu) . |
Granice wiekowe: od 5 r.ż. do ukończenia szkoły ponadgimnazjalnej. |
|
||
Oleśnica, Syców PSYCHOTERAPIA indywidualna dla dzieci i młodzieżyStosuje się terapię behawioralną, poznawczo-behawioralną, ericksonowską oraz TSR (terapia skoncentrowana na rozwiązaniu) |
Granice wieku : od 5 r.ż. do ukończenia szkoły ponadgimnazjalnej |
1.Aktualna diagnoza przeprowadzona w poradni w Oleśnicy lub Sycowie z zaleceniem do terapii zawartym w opinii.2.Konsultacja u specjalisty prowadzącego terapię3.Złożenie wniosku w sekretariacie poradni (wraz ze skierowaniem od specjalisty prowadzącego zajęcia). | ||
SycówSOCJOTERAPIAPsychologiczna terapia grupowa dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami w funkcjonowaniu społecznym (w grupie rówieśniczej) | Dzieci nieśmiałe, dzieci z tendencją do zachowań agresywnych.Kategorie wiekowe:
|
1. Aktualna diagnoza przeprowadzona w poradni w Oleśnicy lub Sycowie z zaleceniem do terapii zawartym w opinii.2. Konsultacja u specjalisty prowadzącego terapię3.Złożenie wniosku w sekretariacie poradni (wraz ze skierowaniem od specjalisty prowadzącego zajęcia) | ||
Oleśnica, SycówTERAPIA RODZINNA (systemowa) Uczestniczy dziecko oraz wskazani przez terapeutę członkowie rodziny. |
|
1. Aktualna diagnoza przeprowadzona w poradni w Oleśnicy lub Sycowie.2. Złożenie wniosku w sekretariacie poradni (wraz ze skierowaniem od specjalisty prowadzącego terapię) | ||
Oleśnica, Syców TERAPIA PEDAGOGICZNA: (indywidualna lub grupowa)1.Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne (klasy 0-III)2.Terapia pedagogiczna (klasy IV-VI)3. Trening ortograficzny z elementami technik zapamiętywania i uczenia się (gimnazjum/szkoła ponadgimnazjalna). | 1.Dzieci od lat 5 do 9 (klasa zerowa –klasa III) ze stwierdzonymi w toku badań przeprowadzonych w poradni, opóźnieniami w rozwoju psychomotorycznym.2.Uczniowie od klasy IV do VI z trudnościami w nauce czytania i pisania.3.Uczniowie z gimnazjum mający trudności z opanowaniem poprawnej pisowni. | 1. Aktualna diagnoza przeprowadzona w poradni w Oleśnicy lub Sycowie wraz z zaleceniem do terapii zawartym w opinii lub orzeczeniu.2. Złożenie wniosku w sekretariacie poradni (wraz ze skierowaniem od specjalisty prowadzącego zajęcia) | ||
Oleśnica (dla dzieci z terenu działania obu poradni)TERAPIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ (indywidualna) Indywidualnie dobrane ćwiczenia ruchowe stymulujące funkcjonowanie centralnego układu nerwowego. |
Granice wiekowe od 3 do 9 lat |
|
||
Oleśnica, Syców TERAPIA WSPOMAGAJĄCA ROZWÓJ PSYCHOMOTORYCZNY dzieci z dysharmoniami i opóźnieniami rozwojowymi (indywidualna lub grupowa)Wspomaganie funkcjonowania psychoruchowego dziecka poprzez indywidualnie dobrane formy zabaw stymulujących pracę poszczególnych zmysłów, mowę i myślenie. | Opóźnienia i dysharmonie w rozwoju psychoruchowym.Granice wiekowe: od lat 3 do rozpoczęcia nauki w szkole |
|
||
Oleśnica (dla dzieci z terenu działania poradni w Oleśnicy i w Sycowie)WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA (terapia indywidualna lub grupowa prowadzona na podstawie indywidualnie opracowanego przez Zespół specjalistów programu). | Dzieci niepełnosprawne od urodzenia do rozpoczęcia nauki szkolnej.Rodzie niepełnosprawności:
|
|